Årsmøte avholdt i Elverum Håndball – Elverum

Årsmøte avholdt i Elverum Håndball

Tirsdag 20.mars ble det avholdt årsmøte i Elverum Håndball og det er mye positivt å ta med seg.

Etter noen år i uføre med økonomisk knipe er Elverum Håndball nå godt oppe på beina igjen og konkursfrykten ser ut til å være et tilbakelagt kapitell. Det var godt nytt for de frammøtte på årsmøtet i Elverum Håndball tirsdag kveld.

Nok et drømmeår er tilbakelagt både sportslig og økonomisk, nå står mulighetene åpne, men årsmøtet og det nyvalgte styret maner fortsatt til nøkternhet selv om hverdagen nå er lysere og fokuset nå kan legges mer rettet til utviklingen av klubben som en helthet.

Økonomisk kontroll og ny omsetningsrekord

Den største spenningen foran årsmøtet var nok det økonomiske resultatet, som endelig var snudd til en positiv egenkapital i fjor.

Elverum Håndball omsatte i 2017 for 20,7 millioner kroner og er med det for første gang over den magiske grensa på 20 milloner. Det vitner om en klubb i vekst som jobber riktig og «stort». En slik omsetning setter Elverum Håndball på kartet som en middels stor bedrift i Elverum og viser at omsetningøkningen fra de siste årene fortsetter. Det begrunnes i godt arbeid gjennomgående i hele klubben, der alle hver dag jobber til det beste for Elverum Håndball. Vi står #SammenForElverum og bygger klubben som ET lag!

Omsetningsrekord er gledelig, men desto mer gledelig er årsresultatet som ved årsavslutningen viser 1,6 millioner i overskudd for Elverum Håndball. Inntektene har vist seg å være større en utgiftene og en god balanse er i ferd med å sette seg i klubbens økonomi.

Det gir en egenkapital for Elverum Håndall på 1,9 millioner kroner, et godt steg ut av gropa klubben var i for få år siden.

Etter 2014 sto Elverum Håndball i en alvorlig situasjon med en egenkapital på minus 4,8 millioner kroner. De røde tallene lyste illrødt og en enorm snuopperasjon ble satt igang fra grasrota og hele vegen opp i Elitelaget.

På 3 år har klubben snudd økonomien på hodet og innkassert nærmere 7 millioner i bidrag til egenkapitalen. Det har ikke kommet av seg selv, og det jobbes hver dag knallhardt for å jobbe framtidsrettet men nøkternt.

Vi er utrolig glade for at vi står der vi står i dag, og kan røpe at Elverum Håndball Herrers Champions League-deltagelse har vært en stor bidragsyter til en positiv og god egenkapital i klubben. Regionens engasjement og lagets pretasjoner har satt Elverum på kartet og det kan vi alle være stolte over!

Nytt styre valgt

Årsmøte valgte også nytt styre tirsdag og det ser slik ut:

Styreleder: Kjell Kulvedrøsten
Nestleder: Morten Brevig
1. Kersti Grindalen – vara: Nils Kristian Myhre
-Elverum Håndball Herrer
2. Anders Soløst- vara: Inger Lise Nyheim
-Elverum Håndball Damer
3. Frank Stølan- vara: Line Katrine lund
-Elverum Håndball Yngres

Ut av styret gikk:
Tone Varåmoen
Jan Ole Endal
Silje Regevik
Svein Tollersurd

Styreleder Tone Varåmoen trer dermed til side og inn kommer tildligere styreleder Kjell Kulvedrøsten som altså gjør comeback som styreleder.

Vi takker for innsatsen i året som har gått og ønsker det nye styret lykke til med det kommende året.